Misc WiFi DSL Problem!

duxium

New Member
OP
Newbie
Joined
Jan 31, 2009
Messages
4
Trophies
0
XP
26
Country
Australia
HI, i have the newest sakura firmware 1.12+1 on my M3 REAL Modul. When i host a game like New Super Mario Bros. my friends ds lose the wifi connection after starting the game.
I don'T know. I am totaly confused! omg. I have also put enable download game in opitons of the game. But the best is my dsl can not be broken because the standart nds chat and Worms Yes Worms ^^
works perfekt! Plz Help
 

kobykaan

Well-Known Member
Member
Joined
Aug 27, 2007
Messages
2,993
Trophies
0
Website
Visit site
XP
196
Country
duxium said:
HI, i have the newest sakura firmware 1.12+1 on my M3 REAL Modul. When i host a game like New Super Mario Bros. my friends ds lose the wifi connection after starting the game.
I don'T know. I am totaly confused! omg. I have also put enable download game in opitons of the game. But the best is my dsl can not be broken because the standart nds chat and Worms Yes Worms ^^
works perfekt! Plz Help


download play has nothing to do with your internet DSL WiFi ...... its local from DS to DS

have you trimmed your roms? this may or may not of broken your download play of your games
frown.gif
 

duxium

New Member
OP
Newbie
Joined
Jan 31, 2009
Messages
4
Trophies
0
XP
26
Country
Australia
Okayyyy?! i think that the roms are trimmed (ca. 16 mb Dr.Kawashima..).
But the rom New Super Mario Bros. works on my friend's DS(i mean Localhosting)
 

W.I.C.K.E.D.

Well-Known Member
Member
Joined
Feb 12, 2009
Messages
210
Trophies
0
XP
196
Country
United States
don't know if you trim your own roms but google tokyotrim and use that app instead of whatever you are right now. I use it to trim mine and I have never had a problem with wifi or local play. good luck
hate2.gif
 

You may also like...

General chit-chat
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
  • K3N1 @ K3N1:
    Alot of users just want it for attention tbh
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    I know a forum that said if you're good and don't ask you usually get it
    +1
  • DinohScene @ DinohScene:
    you mean this forum?
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    Nah others
    +1
  • M4x1mumReZ @ M4x1mumReZ:
    You know what they say, I want never gets.
  • K3N1 @ K3N1:
    Iirc temp usually votes people in or holds an application every once in a blue moon
    +1
  • DinohScene @ DinohScene:
    ^ that
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    They're pretty good at hiring the sexy ones
    +1
  • M4x1mumReZ @ M4x1mumReZ:
    Inc. Dinoh
  • K3N1 @ K3N1:
    550k members and only about a dozen staff they hold their own pretty well
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    Stupid region locked digital keys are the dumbest thing next gen consoles have come up with
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    @DinohScene, that Xbox code ever work?
    +1
  • DinohScene @ DinohScene:
    yeh it was the PC version of 76
    +1
  • DinohScene @ DinohScene:
    regardless, the hubby took it : D
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    lawl the site said xbox
    +1
  • M4x1mumReZ @ M4x1mumReZ:
    Was given a PC Game Pass key for free on Temp, didn't work because region locking. :(
  • M4x1mumReZ @ M4x1mumReZ:
    Or as I like to call it, RACISM.
  • x65943 @ x65943:
    Now for someone to hack that thing and make pixel pr0n
    +1
  • M4x1mumReZ @ M4x1mumReZ:
    It maybe possible.
  • K3N1 @ K3N1:
    Will be perfect for onlyfans links
    +1
  • K3N1 @ K3N1:
    Gamers: I bet your 4k oled ain't a jump rop
    +1
  • Shape @ Shape:
    No, but I can take my OLED jump rope for a 4k
  • Shape @ Shape:
    That's a race.
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Someone needs to take over a hundred or two of my Facebook girls lol
    Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo: Someone needs to take over a hundred or two of my Facebook girls lol