How can a crappy game look this good?

Discussion in 'NDS - Console and Game Discussions' started by cheeo, Aug 26, 2007.

  1. cheeo
    OP

    cheeo Advanced Member

    Newcomer
    99
    0
    Dec 3, 2006
    United States
    Have a look at the trailer from Horse Life, it looks amazing & its just another pet sim.
    Now if only someone uses this game engine to make a western riding shoot em-up, that
    would be great.

    A Horse Life video
     


  2. Fadakar

    Fadakar Advanced Member

    Newcomer
    97
    0
    Jun 26, 2007
    United States
    California, USA
    LOL what the crap?
     
  3. madmk

    madmk GBAtemp Regular

    Member
    119
    0
    Aug 23, 2006
    Its probably on rails and thus shit. Engine wouldn't work for anything more I bet
     
  4. GeekyGuy

    GeekyGuy Professional loafer

    Global Moderator
    4,746
    229
    Jun 21, 2007
    United States
    Yeah, saw it and does look pretty jawsome. And I'm sure it will be entertaining for folks who are into horses, especially English saddle (which I'm a western saddle guy myself).

    Kira Kira Music Hour is kind of similar in that respect. It's not a "hardcore" game, but it sports what I consider probably the best graphics on the DS. Of course, the gameplay is actually really good, if you enjoy a rhythm-sim game.
     
  5. tjas

    tjas The Gbatemp HRManager

    Member
    972
    0
    Sep 10, 2006
    Netherlands
    BoZ
    Hmm it looks really good...
     
  6. Hadrian

    Hadrian Better than Craigslist

    Former Staff
    16,979
    3,098
    Oct 12, 2004
    I reckon its on rails too, who knows it could be fun my girlfriend teaches horse riding so she might like it.

    Would be great if Rockstar could use it for a Red Dead Revolver DS game or maybe a Gun DS title.
     
  7. Seraph

    Seraph GBAtemp Advanced Fan

    Member
    894
    15
    Jan 6, 2007
    United States
    It looks like an OTO/EBA with horses and no music... [​IMG]
     
  8. Yugge

    Yugge GBAtemp Regular

    Member
    209
    0
    Jul 8, 2007
    Sweden
    Definatly on rails
     
  9. calvin_0

    calvin_0 GBAtemp Regular

    Member
    283
    0
    May 23, 2007
    Malaysia
    o.k another pet simulator >.>

    we already have

    Dog
    Cat
    Seal

    now Horse?..what next Bear?
     
  10. Yugge

    Yugge GBAtemp Regular

    Member
    209
    0
    Jul 8, 2007
    Sweden
    don't forget alien [​IMG]
     
  11. heliuscc

    heliuscc Advanced Member

    Newcomer
    84
    0
    Apr 16, 2007
    Seal?? I'm gonna get me that one right now!
     
  12. madmk

    madmk GBAtemp Regular

    Member
    119
    0
    Aug 23, 2006
    I want a west african manatee sim
     
  13. KaliKot

    KaliKot Newbie

    Turtle Sim...travel today reach destination in 09
     
  14. godlyslayer

    godlyslayer Member

    Newcomer
    10
    0
    Aug 13, 2007
    United States


    ROFLCOPTERS!

    hell yeah
     
  15. Hadrian

    Hadrian Better than Craigslist

    Former Staff
    16,979
    3,098
    Oct 12, 2004
    Pet Alien wasn't a pet sim.
     
  16. deattan

    deattan Newbie

    Newcomer
    6
    0
    Aug 28, 2007
    Finland
    Well, even if it's on rails, R* could definately make riding scenes similiar in the hypothetical Gun DS release [​IMG]
     
  17. Dragonlord

    Dragonlord Linux-Dragon of quick wit and sharp tongue

    Member
    3,517
    13
    Sep 17, 2003
    Swaziland
    Switzerland
    Rails or no rails doesn't matter. The graphic rendering is the problematic part and this one they solved rather well. Rails can be broken btw [​IMG]
     
  18. jumpman17

    jumpman17 He's a semi-aquatic egg laying mammal of action!

    Former Staff
    8,990
    176
    Apr 11, 2003
    United States
    I like how they reward me making jumps with stars that explode out of the horse's rear for the first jump over the stream.
     
  19. JPH

    JPH Banned

    Banned
    6,892
    11
    Jul 11, 2006
    United States
    I actually will try that gunt out.

    Looks pretty good.
     
  20. leetdude_007

    leetdude_007 Official GBAtemp Assassin That Has Never Killed An

    Member
    998
    0
    Nov 25, 2006
    United States
    I know some people that would like this game. Horsez everywhere!