Game WIP

Mangofett

GBAtemp Testing Area
OP
Member
Joined
May 14, 2006
Messages
4,885
Trophies
1
Age
19
XP
1,060
Country
United States
Temp, I am working on an impossible game(like I want to be the guy). I got down to making the actual game recently, and I want to know if you can beat this level.

I also want suggestions, besides the obvious ones.

http://www.shtbc.net/mariovstheworld/relea...ariovsworld.exe

Hold space to shoot. Up to jump.

I already frustrated sinkhead with this, but I made the gun automatic, so I want to see what you guys think.
 

jumpman17

He's a semi-aquatic egg laying mammal of action!
Former Staff
Joined
Apr 11, 2003
Messages
9,109
Trophies
2
Age
37
Website
Visit site
XP
3,543
Country
United States
Took a couple of tries, but yeah, got them all. The first second is the hardest. You gotta time it JUST right. Then I died a couple of times when the buggers decided to surround me.

EDIT: Manual shooting would be murder.
 

Mangofett

GBAtemp Testing Area
OP
Member
Joined
May 14, 2006
Messages
4,885
Trophies
1
Age
19
XP
1,060
Country
United States
Cool.

There is a story line, I just made some rough cutscenes. Any ideas on levels to create? I got 4 so far but obviously I'm gonna include a lot more.

Also its not just a shooter, my original plan is to include as much genres and pop culture as possible
 

.TakaM

.II
Member
Joined
Oct 8, 2004
Messages
3,522
Trophies
0
Age
35
Website
takam.wordpress.com
XP
951
Country
New Zealand
how do you beta the first level?
I assume once you kill all the navis.. but a couple dead navi's stay on the floor and I assume they're keeping the end from being triggered?
 

chuckstudios

Putting the pro in procrastination
Member
Joined
Jul 19, 2006
Messages
890
Trophies
0
Age
124
Location
North Carolina, USA
Website
www.schlarp.com
XP
275
Country
United States
Mario moves slow as hell on my computer, is that intentional?

Edit: Never mind, works fine after I laid waste to a few fairies.
IMO, you should make the platforms prettier, add gun SFX, reduce firing rate, and add music.
 

Mangofett

GBAtemp Testing Area
OP
Member
Joined
May 14, 2006
Messages
4,885
Trophies
1
Age
19
XP
1,060
Country
United States
Uh... music IS there... right? Can anyone else hear it? The orchestrated music?

Uh oh, already lags... hmm...

And yeah this was put together in an hour, so I didn't pay attention to those "obvious" things yet.
 

Site & Scene News

Popular threads in this forum

General chit-chat
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
    denpafan @ denpafan: swag