Hacking Monster Hunter 4 Ultimate firmware required?

Killaclown

Well-Known Member
OP
Member
Joined
Feb 13, 2015
Messages
132
Trophies
0
Age
31
XP
508
Country
Norway
Hey! I am in the process of buying a new 3DS (first ds alltogether) and I was thinking about buying MH4U with it to play legit. My question is will I be able to play it without upgrading my N3DS? I want to have it at 9.0 or whatever the release update for it is, to maximise my potential of getting it to run on gateway when it shows up. I have been looking forward to the game for quite some time, and it will hold me over until the gateway release should happen (if it does). Thanks for any replies :)
 

YourHero

Well-Known Member
Member
Joined
Apr 22, 2010
Messages
1,025
Trophies
0
XP
502
Country
United States
MH4U should run an 8.1 sys menu but it could require a 9.0 or higher system. The only game asking for higher than 8.1 recorded is Smash 4.
 

justln

Well-Known Member
Member
Joined
Aug 16, 2013
Messages
718
Trophies
0
XP
604
Country
It's 8.1, I upgraded my sysNAND from 4.5 to 8.1 because I got 4U 4 days early but the new 3DS didn't arrive yet.
 

Site & Scene News

Popular threads in this forum

General chit-chat
Help Users
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    being poor and healthy is the worst case scenario because you have the longest amount of time to "enjoy" being poor
  • wolffangalchemist @ wolffangalchemist:
    Yeah back in my late teens I used to mow about 10 lawns every two weeks for $35 a yard. It was stupid big yards I knew where paying a lot more than that to lawn care companies in a some what up tier gated community a few blocks from the area I lived. Was great getting $700 a month with no bills at the time and good excercise too, now I have bills so I never have any money to buy things.
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    Yet kids are always like I WANNA BE ADULT
    +1
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    I wish I could go back to 14, living at home free and little to no worries.
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    Kids still have bs getting manipulated easily, believing dumb youtube content etc
    +1
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    If I could go back, I'd be more of a horn ball than I am now. I'd be chasing all the girls I never had the balls to back then
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    I'd drop out of school sooner
  • wolffangalchemist @ wolffangalchemist:
    Yeah I would probably drop out sooner too, the country ass high school I went to wouldn't know intelligence if it hit the up side the head.
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    I used to play those goonies games on NES, used to piss me off
  • wolffangalchemist @ wolffangalchemist:
    I think the most frustrating nes game as a kid to me was contra.
  • BakerMan @ BakerMan:
    well, i got school tomorrow, night yall
  • Jayro @ Jayro:
    Imagine still going to school in 2024... Wild times we live in.
  • Jayro @ Jayro:
    @BigOnYa My most-hated game on the NES was gilligan's island. Couldn't figure out the controls. Played it on actual hardware. Super frustrating, and boring as shit.
    +1
  • Sonic Angel Knight @ Sonic Angel Knight:
    Blue name in chat :P
    +1
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    @Jayro, you realize not everyone is the same age here right
    +1
  • Sonic Angel Knight @ Sonic Angel Knight:
    Jayro reminds me of GYRO! :P
  • Jayro @ Jayro:
    I'm not a greek taco. "Jayro" is pronounced similar to "J.Lo" (Jennifer Lopez). Not "Gyro" like gyroscope or the pitabread taco thing...
  • Jayro @ Jayro:
    "Jay-row" Like that.
  • DinohScene @ DinohScene:
    wait people mispronounce Jayro? oh my
  • LeoTCK @ LeoTCK:
    hmm
    LeoTCK @ LeoTCK: hmm