Golden Sun Remake idea

Discussion in 'NDS - Console and Game Discussions' started by JinTrigger, Oct 29, 2010.

?

Do you think it would be cool if they remade Golden Sun 1+Lost Age like Dark Dawn

  1. HELLS YEAH!!

    0 vote(s)
    0.0%
  2. Hmm..Yea..That'd be sweet.

    0 vote(s)
    0.0%
  3. I guess...

    0 vote(s)
    0.0%
  4. ...No! That's stupid!!

    0 vote(s)
    0.0%
  5. ...I wouldn't care...

    0 vote(s)
    0.0%
  1. JinTrigger
    OP

    JinTrigger Asentrix Studios

    Member
    1,562
    46
    Jun 25, 2008
    United States
    Lunesta/Mysteria
    I was playing Dark Dawn and I was thinking "What if the old Golden Suns were like this." and then I started to think that it would be SOOOO cool if they redid Golden Sun 1 and Lost Age together to be like Dark Dawn. They could add some extras like parts where you could play as Issac and his part during the events of Last Age or vice versa with Felix and his crew. With the Dark Dawn engine they could redo the a lot of the dungeons and puzzles...More Djinn, summons, and bosses.....I think it would be nice.
     
  2. GreatCrippler

    GreatCrippler Greatness Fallen

    Member
    1,298
    171
    Mar 27, 2010
    United States
    Would be cool, but seems HIGHLY doubtful, so meh.
     
  3. JinTrigger
    OP

    JinTrigger Asentrix Studios

    Member
    1,562
    46
    Jun 25, 2008
    United States
    Lunesta/Mysteria
    Yeah I know...but we can dream (hell we dreamed hard enough for dark dawn so eh....not saying im not satisfied)
     
  4. Zaertix

    Zaertix GBAtemp Advanced Fan

    Member
    565
    78
    Oct 20, 2009
    United States
    USA
    Seems like a good idea, but I'd rather them just REDO the originals on one cart with updated graphics a bit? Maybe?
     
  5. JinTrigger
    OP

    JinTrigger Asentrix Studios

    Member
    1,562
    46
    Jun 25, 2008
    United States
    Lunesta/Mysteria
    eh...if they were planning on redoing them I want some extras or something....
     
  6. mangaTom

    mangaTom GBAtemp Fan

    Member
    307
    2
    Jun 3, 2010
    Your Nearest Bathroom
    Remake is good but IMO I'd rather have a new title in the series. [​IMG]
     
  7. JinTrigger
    OP

    JinTrigger Asentrix Studios

    Member
    1,562
    46
    Jun 25, 2008
    United States
    Lunesta/Mysteria
    this is just a hypothetical if they were to do a remake which they probably won't
     
  8. ForteGospel

    ForteGospel GBAtemp Advanced Fan

    Member
    643
    162
    May 29, 2008
    United States
    remaking the games would make me so happy, cuz transferring the code over on a single DS is a pain in the ass
     
  9. jflower

    jflower Member

    Newcomer
    40
    0
    Oct 18, 2010
    Netherlands
    yeah dreamin hard, maybe more like 8bit(L)
    give it new clothes and wear it in oldschool...
    but saying it gives hope and everybody is happy now so we make it our best!
     
  10. wolven9

    wolven9 GBAtemp Advanced Fan

    Member
    826
    164
    Sep 23, 2010
    United States
    The end of the world
    Well idk, the graphics for the first two were amazing and this new 3d stuff doesn't do it for me quite like the originals. So i wish they would just re-release both games on one DS cart and add a whole bunch of extras like more monsters, dungeons, music player and even an art gallery like Square Enix did with Chrono trigger =D Oh and touch controls! Oh and maybe head to head battling =] That would be nice.
     
  11. JinTrigger
    OP

    JinTrigger Asentrix Studios

    Member
    1,562
    46
    Jun 25, 2008
    United States
    Lunesta/Mysteria
    I would enjoy them putting a battle between Felix and Co. vs Issac and Co.

    When I 1st played Lost Age I thought that what was going to end up happening....I was disappointed when it didnt