Hacking Gateway cards not booting.

titchgamer

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Feb 28, 2012
Messages
28
Trophies
0
XP
187
Country
Hi guys hoping you can help me out here as ime really struggling!

So I recently got a brand new set of gateway cards.
I downloaded the latest firmware from the gateway site, installed the "Blue card" files onto the micro sd and put it in the bluecard and the "launcher.dat" onto the regular SD.

Now when I tried to load the deep labyrinth from the DS menu it just errors out.

So I read somewhere that i could use another flash card to install the gateway app, So I put it on my R4I and installed it no problems then shut down the system as it requested.

However when I got to the DS profiles menu to launch gateway immediately after restart I just get the regular profile menu.
I have also tried holding down the "L" button but that also does the same thing.

Am I missing something? Could someone help me out?

Thanks!

Oh my DS firmware is 7.1.0-14E.

Cheers again....
 

aos10

Yuuki chan
Member
Joined
Apr 10, 2012
Messages
4,756
Trophies
2
Age
38
XP
4,033
Country
Saudi Arabia
Thanks for the reply.
I will look into that page, But I was under the inpression the gateway was good up to version 9.x?
Yes, it's good up to use on 11.2 also.
Any thing higher will make not working, but there is workaround to use emunand gateway on 11.6.
 

titchgamer

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Feb 28, 2012
Messages
28
Trophies
0
XP
187
Country
Thank you for the responses!

So it seems I am missing a step in the process of installing this Emunand.

Can anyone provide me with a link to a reliable tutorial or anything?

Ive found a few but the method seems to differ and ime rather clueless tbh :P

Thanks again guys.
 

AyanamiRei0

GBATemp's Resident Evangelion fanboy.
Member
Joined
Jan 4, 2016
Messages
1,506
Trophies
1
Age
32
Location
Brexit
XP
1,707
Country
United Kingdom
Thank you for the responses!

So it seems I am missing a step in the process of installing this Emunand.

Can anyone provide me with a link to a reliable tutorial or anything?

Ive found a few but the method seems to differ and ime rather clueless tbh :P

Thanks again guys.
You're best off following what Quantumcat said just install B9S and return those Gateway cards they really aren't needed anymore.
https://3ds.guide/
 
  • Like
Reactions: Quantumcat

titchgamer

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Feb 28, 2012
Messages
28
Trophies
0
XP
187
Country
Hey guys quick update.

I have followed the guide through and my DS is still working so thats good LOL
Excellent guide whoever wrote it btw. (if they are on here I thank you!)

Just one more Q as I cant seem to find it written on the guide anywhere what do I do now?
Am I right in assuming I have to convert my .3ds files to cia files and then install them with the hombrew fbi launcher?

Cheers.
 

AyanamiRei0

GBATemp's Resident Evangelion fanboy.
Member
Joined
Jan 4, 2016
Messages
1,506
Trophies
1
Age
32
Location
Brexit
XP
1,707
Country
United Kingdom
Hey guys quick update.

I have followed the guide through and my DS is still working so thats good LOL
Excellent guide whoever wrote it btw. (if they are on here I thank you!)

Just one more Q as I cant seem to find it written on the guide anywhere what do I do now?
Am I right in assuming I have to convert my .3ds files to cia files and then install them with the hombrew fbi launcher?

Cheers.
You can always check that iso site for the games and redownload them or follow this guide.
https://3ds.guide/godmode9-usage.html#converting-a-3ds-to-cia
 

titchgamer

Active Member
OP
Newcomer
Joined
Feb 28, 2012
Messages
28
Trophies
0
XP
187
Country
how much ?. . . as you now know they are not really worth buying this day and age so it would have to be cheep

Ile prob stick em on ebay as they seem to fetch more on there than you can buy them for new.
God knows why but no point me sending them back as I got them from Cyprus.
 
  • Like
Reactions: wormdood

mrjoshuaco

Well-Known Member
Member
Joined
Sep 12, 2009
Messages
195
Trophies
1
XP
951
Country
United States
Ile prob stick em on ebay as they seem to fetch more on there than you can buy them for new.
God knows why but no point me sending them back as I got them from Cyprus.
They have value to anyone that does cheat hunting/creation. It's still the best option out there for finding them, and in very rare cases, using them.
 

Site & Scene News

Popular threads in this forum

General chit-chat
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
    BigOnYa @ BigOnYa: @BakerMan Yep it was embarrassing, but I know what you did last summer, in the woods... +1