ROM Hack Pokemon X JKSM Restore save on a new 3ds

xdrako23x

Crash Bandicoot
OP
Member
Joined
Jan 21, 2015
Messages
267
Trophies
0
Age
33
XP
242
Country
Canada
I dont know if I post in the good directory but my old hacked 3ds is broken and I did a backup of the save of Pokemon X and I bought the game.

Can I restore the save on a new 3ds without problem and use pokebank?
 

Zero1048

New Member
Newbie
Joined
Sep 10, 2019
Messages
2
Trophies
0
Age
34
XP
34
Country
United States
Your primary game save is on the cartridge itself... my understanding is that save managers essentially work somewhat like a patch, applied a new save file over the preexisting one. So whichever the last save you made was should already be on the game catridge (unless this is a digital copy, not sure how that would work). In any rate, if the memory card in the old DS is functional, you should be able to transfer your data to the new sd card which would mean you would keep the save files created by JKSM.
 

Site & Scene News

Popular threads in this forum

General chit-chat
Help Users
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    Damn alcoholics! (Sshhh- Opens another beer)
  • OctoAori20 @ OctoAori20:
    Agreed, Ken
  • OctoAori20 @ OctoAori20:
    I can't say I've ever tried even a sip of beer tbh-
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    You met yourself also and is a giant piece of shit?
    +1
  • OctoAori20 @ OctoAori20:
    Then again, I don't think I'd really enjoy it //shrug
  • OctoAori20 @ OctoAori20:
    I'm sure it's an acquired taste :P
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    Poor lad can never enjoy the amazing taste of four loko
    +1
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    Root beer is a gateway drink, don't ever try it either.
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    @BigOnYa, don't you love how smooth MD20 is
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    Mad dog 20 20? Oh yea fixed the typo. I haven't seen that or had forever. Do they still make it?
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    I think it's why I'm alive
    +1
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    What happens if when playing Paper Mario, you start a fire in-game?
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Paper Mario is a drug dealer and he is all about the paper yo lol
    +2
  • OctoAori20 @ OctoAori20:
    Ffft
  • OctoAori20 @ OctoAori20:
    On another note, I love how folks are drawing Callie in that suit that Splatoon NA dropped on Twitter
  • RetroNerdGamer @ RetroNerdGamer:
    Beer isnt my thing but a root beer once in a while is good
  • RetroNerdGamer @ RetroNerdGamer:
    it gotta be MUG brand tho
  • RetroNerdGamer @ RetroNerdGamer:
    man i shoulda gotten one to open a cold one with TTYD Remake
  • Sicklyboy @ Sicklyboy:
    man, rootbeer is so good
  • Sicklyboy @ Sicklyboy:
    Think I prefer Barq's to MUG though. But, it's been a while, maybe I need a side by side to refresh my memory lol
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    I like Frosties if you see it at the store worth atry
    +1
  • Sicklyboy @ Sicklyboy:
    Hmmm interesting
  • K3Nv2 @ K3Nv2:
    Fucking bottled sodas priced more stupid than 12 packs
    K3Nv2 @ K3Nv2: Fucking bottled sodas priced more stupid than 12 packs