Dante's "Inferno"

Have you read Inferno?

  • Of course, Purgatorio and Paradisio too!

    Votes: 0 0.0%
  • Yup, none of the others though.

    Votes: 0 0.0%
  • Nah, I haven't got round to it.

    Votes: 0 0.0%
  • What's Inferno?

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

Jaems

Well-Known Member
Member
Joined
Aug 21, 2007
Messages
687
Trophies
1
Website
Visit site
XP
236
Country
United States
Yeah, and I still have my big old smelly fat copy lying around somewhere.
Fat, because it also included Purgatory and Paradiso.
 

ether2802

we have the techno...!!
Former Staff
Joined
Oct 14, 2007
Messages
4,349
Trophies
0
Age
41
Location
Pto. Vallarta
XP
312
Country
Mexico
I bought it like 2 years ago, and still haven't even started it...!!
laugh.gif
 

dib

Well-Known Member
Member
Joined
May 1, 2004
Messages
1,583
Trophies
1
Website
Visit site
XP
503
Country
United States
I've only read parts of it (translated, of course). It's not my type of book and I was curious.

I wish more people would have read it. Since the game was announced I've been passing a joke that the programming was even coded entirely in terza rima, but nobody gets it.
 

Ame16787

Well-Known Member
Member
Joined
Aug 11, 2009
Messages
109
Trophies
1
Age
36
Location
ITALY
XP
264
Country
Italy
here in italy they force you to read it in high school but i don't remember many things about it.
Actually it's not an easy book cuz dante frequently refers to characters and events of his life in florence during the Guelph-Ghibelline conflict goin on in mid-italy during middle ages.
 

Site & Scene News

Popular threads in this forum

General chit-chat
Help Users
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    I had a Wii-U it sucked lol
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Even hacked it sucked lol
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    nah the Wii U wasn't bad
    +1
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    the hardware is good
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    The controller sucked
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    it has good games, just not enough of them
    +2
  • ColdBlitz @ ColdBlitz:
    the indie games on wii u were amazing though
  • ColdBlitz @ ColdBlitz:
    and also some of nintendo's first party games
  • ColdBlitz @ ColdBlitz:
    some of the best selling games on the switch are wii u ports (that are priced way too high
    like come on 60 for a game thats a decade old??)
    +1
  • Xdqwerty @ Xdqwerty:
    @ColdBlitz, i forgot breath of the wild released for the Wii u
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    $60 for a game that's a decade old might be unheard of on PC but actually is not uncommon on consoles
    +1
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    especially Nintendo because they only ever lower the price of games when they do a greatest hits/platinum hits/players choice re-release
  • Xdqwerty @ Xdqwerty:
    @The Real Jdbye, and the HD collections released for 7th gen consoles too
  • The Real Jdbye @ The Real Jdbye:
    but they don't seem to have done any of those for the switch yet and maybe never will
  • ColdBlitz @ ColdBlitz:
    I think we all forgot breath of the wild released for the wii u tbh
    +1
  • Xdqwerty @ Xdqwerty:
    @The Real Jdbye, tbh the HD collections are more justified since they include more than just 1 game per copy
  • Xdqwerty @ Xdqwerty:
    @SylverReZ I read that non-binary people identify as a blend of male and female. The point is i think i'm a blend of those and thus non binary
  • SylverReZ @ SylverReZ:
    @Xdqwerty, Non-binary people are those who don't identify themselves exclusively as male or female.
  • cearp @ cearp:
    I don't identify as anything, unless I need to get on a plane then I show ID
    +3
  • AncientBoi @ AncientBoi:
    👈 [homo, queer, fag, coksuker, etc......]
    +3
  • Xdqwerty @ Xdqwerty:
    @SylverReZ, I meant that I read that they can also identify as what i mentioned
    +2
  • BigOnYa @ BigOnYa:
    I identify as Long Rod Johnson, cause a cat called me that once.
    +1
  • AncientBoi @ AncientBoi:
    [takes a 👀 in your pants] Liar :angry:
    +2
  • Xdqwerty @ Xdqwerty:
    @SylverReZ, and thus that would make me non binary since i feel like a blend of both male and female
    Xdqwerty @ Xdqwerty: @SylverReZ, and thus that would make me non binary since i feel like a blend of both male and female