Ya dun goof?

Discussion in 'General Off-Topic Chat' started by default2k, Sep 24, 2010.

  1. default2k
    OP

    default2k Advanced Member

    Newcomer
    73
    0
    May 31, 2010
    Argentina
    Yeah i watched the video but what did her father mean when he say that? Its a meme now but well i dont get it since English isnt my first language [​IMG]

    Care to explain anyone?
     


  2. Rydian

    Rydian Resident Furvertâ„¢

    Member
    27,883
    8,108
    Feb 4, 2010
    United States
    Cave Entrance, Watching Cyan Write Letters
    It's either "you dern goof" or "yall dun goofed".

    "you dern goof" = "You damn idiot."

    "yall dun goofed" = "you made a mistake".

    Not really up on the meme so I'm not sure of the context.
     
  3. Wabsta

    Wabsta you fight like a dairy farmer

    Member
    2,498
    69
    Apr 25, 2008
    Netherlands
    SCUMM Bar
    CONSEQUENCES WILL NEVER BE THE SAME
     
  4. dinofan01

    dinofan01 Misses the old days...

    Member
    2,842
    1
    Jul 4, 2008
    United States
    you done goofed=you made a mistake, you messed up.
     
  5. GutsMan.EXE

    GutsMan.EXE GBAtemp Regular

    Member
    123
    0
    Sep 3, 2009
    I've backtraced it and i know who's email and who's doing it and you've been reported to the cyberpolice, .... consequences will never be the same.
     
  6. default2k
    OP

    default2k Advanced Member

    Newcomer
    73
    0
    May 31, 2010
    Argentina
    Thanks a bunch people [​IMG]
     
  7. ArthurIhde

    ArthurIhde Newbie

    Newcomer
    8
    0
    Sep 22, 2010
    United States
    you are welcome
     
  8. gifi4

    gifi4 How am I a 'New Member'?

    Member
    2,352
    143
    Apr 21, 2010
    Melbourne
    LOL, you didn't even supply help and you say "you are welcome" lol.
     
  9. Vulpes Abnocto

    Vulpes Abnocto Drinks, Knows Things

    Former Staff
    6,671
    6,751
    Jun 24, 2008
    United States
    You're spot-on with your translation, Rydian.
    It's a quote from a redneck father of a pre-teen girl who was showing off her body, etc. to the internet.
    He claimed he had traced the IP addresses of all the people who were harassing his little girl.
    So in this case "Y'all dun goofed" is hick-speak for "you have made a serious mistake and the problem has been reported to the cyberpolice. You will be prosecuted for your actions."
    (LOL)
     
  10. geoflcl

    geoflcl Permanent GBAtemp Newbie

    Member
    1,373
    79
    Jan 18, 2009
    United States
    Yes, the most entertaining aspect of that video is most definitely the father's use of nonsensical threats. "Cyber police". Wowee. [​IMG]

    Do people even use the term "cyber" in relation to the internet anymore? I never hear anyone say "cyberspace" and such, so I always assumed it was all but deprecated.
     
  11. Bluelaserman

    Bluelaserman I shoot BLUE LASERS MAN!!!!

    Member
    677
    1
    Sep 13, 2009
    The Land down under.
    When I read "Ya dun goof", I thought of a person with a funny accent saying "You done good" lol
     
  12. Sir-Fritz

    Sir-Fritz GBAtemp Maniac

    Member
    1,336
    8
    May 4, 2008
    Brisbane, Australia
    Didnt jessica slaughter continue to make videos after the videos of her crying and her father saying all this shit though?
     
  13. Edgedancer

    Edgedancer Director of Moon based operations

    Member
    2,642
    37
    Oct 2, 2006
    Canberra
    Yep. To quote her, "I am back bitchez!"
     
  14. ProtoKun7

    ProtoKun7 GBAtemp Time Lord Regenerations: 3

    Global Moderator
    7,514
    1,556
    Jan 3, 2009
    Gallifrey
    I think when she dies she goes to troll heaven. [​IMG]
     
  15. Mewgia

    Mewgia drifter

    Member
    2,161
    10
    Dec 16, 2006
    United States
    Boston, MA
    hahaha well he is "just a GBA newbie! [​IMG]"
     
  16. Satangel

    Satangel BEAST

    Member
    10,255
    556
    Nov 27, 2006
    Belgium
    Bruges, Belgium
    Anyone else got some other epic vids like that?
    I watched Antoine Dodson and the CONSEQUENCES WILL NEVER BE THE SAME videos [​IMG]
    Also Double Rainbow. Anyone got some else that are really good?
     
  17. dinofan01

    dinofan01 Misses the old days...

    Member
    2,842
    1
    Jul 4, 2008
    United States
    4ch is your friend. Check encyclopedia dramatica. The best place to get the 4ch culture without actually having to dwell in 4ch.
     
  18. Sir-Fritz

    Sir-Fritz GBAtemp Maniac

    Member
    1,336
    8
    May 4, 2008
    Brisbane, Australia
    Abbreviating 4chan as 4ch is a bit silly. Thats like saying 2channel (2ch) and 2 chan are the same thing.
     
  19. elmoreas

    elmoreas GBAtemp Regular

    Member
    274
    0
    Dec 20, 2009
    United States
    WTH are you all talking about, 2channel and 4chan? What are these things? And why does it keep saying the consequences will never be the same? Whats with that, I don't get it. Yeah Yeah old fart out of date and all but come on someone tell me what this all means/stands for.
     
  20. ProtoKun7

    ProtoKun7 GBAtemp Time Lord Regenerations: 3

    Global Moderator
    7,514
    1,556
    Jan 3, 2009
    Gallifrey
    You dun goofed up/consequences will never be the same/backtraced/cyber police is all part of a current (I say current, it's probably a couple of months old, which in internet terms is ancient) meme.