Which flashcard should I get?

Discussion in 'NDS - Flashcarts and Accessories' started by Keeley, Feb 26, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
Feb 26, 2009

Which flashcard should I get? by Keeley at 10:03 PM (1,042 Views / 0 Likes) 10 replies

  1. Keeley
    OP

    Member Keeley GBAtemp Fan

    Joined:
    Nov 15, 2008
    Messages:
    421
    Location:
    Saskachewan
    Country:
    Canada
    Hi guys i really want to make my DS a phone but i don't know which flashcart xD

    Use? SvSIP
    Price Range? Something cheap as possible but that works okay xD
    Slot 1/2? Slot 1
    Built in or expandable memory? A normal SD card whould be nice, if thats possible...
    GBA compatibility? Don't care
    Special features? nope
    Any flashcarts you are looking at in particular? Anyone will do thats cheap and works well with SvSID xD

    Dunno it this matters but i have a DS Phat
     
  2. Keeley
    OP

    Member Keeley GBAtemp Fan

    Joined:
    Nov 15, 2008
    Messages:
    421
    Location:
    Saskachewan
    Country:
    Canada
    o yeah would DSTT work since its pretty cheap
     
  3. ball2012003

    ball2012003 Newbie

    the dstt is a fine flashcart
    but the best in my opinion are the acekard 2 and the cyclo ds
    the acekard is only a few dollars more than the dstt so i think you should get the acekard 2 at dealextreme.com
    edit: the ds cant be a phone
     
  4. unknownworlder

    Member unknownworlder GBAtemp Regular

    Joined:
    Dec 25, 2008
    Messages:
    143
    Country:
    United States
    I just have a small question, why would you want to do that on the DS?

    And since the invention of DLDI, almost any flashcart is fine, I suggest the acekard 2.

    The only time ds size matters is when you're using an expansion pack. The only reason is because of the shape.
     
  5. RAIDEN!

    Member RAIDEN! GBAtemp Regular

    Joined:
    Feb 18, 2009
    Messages:
    105
    Location:
    some were in the world
    Country:
    United States
    the ds cannot be a phone lol [​IMG]
     
  6. Icey

    Member Icey GBAtemp Fan

    Joined:
    Oct 5, 2007
    Messages:
    412
    Location:
    WADE BOGGS CARPET WORLD.
    Country:
    United States
    If you believe anything is possibl- except using your DS as a phone that's just stupid. It doesn't even have an antennae! [​IMG]
     
  7. Jdbye

    Suspended Jdbye Always Remember 30/07/08

    Joined:
    May 10, 2006
    Messages:
    1,071
    Location:
    Norway
    Country:
    Norway
    He said SIP. That's a VoIP protocol (The DS has a SIP client homebrew.)

    And yeah go AK2.
     
  8. Keeley
    OP

    Member Keeley GBAtemp Fan

    Joined:
    Nov 15, 2008
    Messages:
    421
    Location:
    Saskachewan
    Country:
    Canada
    yeah i meant SIP my bad if that caused trouble =( from what i heard DSTT and acekard work fine right?

    Edit: where do i even buy one xD i heard DX gives out fakes of DSTT should i risk it ?
     
  9. DanTheManMS

    Member DanTheManMS aka Ricochet Otter

    Joined:
    Jun 2, 2007
    Messages:
    4,325
    Location:
    Georgia
    Country:
    United States
    Quick question, do you have a reliable SIP provider first? You do know that you'll have to pay money for access to one, right? I just want to make sure you know this so you don't get a homebrew device and then get sad when you can't get more than 10 minutes of call time.
     
  10. Keeley
    OP

    Member Keeley GBAtemp Fan

    Joined:
    Nov 15, 2008
    Messages:
    421
    Location:
    Saskachewan
    Country:
    Canada
    haha yeah trhats also true lol but i think i can sign up for "trials" and after i use them i just never use it anymore but its not like i use it fast anyway i just like the thought of one lol also should i get one on DX?
     
  11. Toni Plutonij

    Former Staff Toni Plutonij *has TrolleyDave & tiny p1ngy on moderating shelf!

    Joined:
    Dec 22, 2007
    Messages:
    8,153
    Location:
    Depths of Nuclear powerplant
    Country:
    Croatia
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page