[TUTORIAL] How to move the disc Channel!

Discussion in 'Wii - Hacking' started by Vidboy10, Dec 15, 2008.

  1. Vidboy10
    OP

    Vidboy10 Tsardom

    Member
    2,617
    7
    Dec 15, 2008
    Canada
    Vancouver, B.C
    Ok some of you have seen some people have moved there disc channel. and i know how to do it! just go step by step. [​IMG]

    STEP 1:Open up your trusty Homebrew Channel.
    [​IMG]
    STEP 2:Load up the useful GeckoOS loader!
    [​IMG]
    STEP 3:When your at the GeckoOS screen Press on "B" on your wiimote.
    [​IMG]
    Than you will see the fallowing screen.....
    [​IMG]
    STEP 4: Hold down A and B at the same time untill you see a green glitchy screen.
    Now Hold A and B on the channel preview.
    [​IMG]
    And dont you look at that! you can move your disc channel!

    If you have any problems please reply [​IMG]
     
  2. kitt050383

    kitt050383 GBAtemp Advanced Fan

    Member
    648
    0
    Aug 11, 2008
    United States
    New Jersey
    lol... tuts for everything these days... lol... but nice job...
    -kitt050383
     
  3. acesniper

    acesniper GBAtemp Advanced Fan

    Member
    641
    0
    Sep 29, 2008
    United States
    where are all these tutorials coming from?
     
  4. slaphappygamer

    slaphappygamer Frizzle Fry

    Member
    1,206
    209
    Nov 30, 2008
    United States
    California
    so, will this also work if i just have gamma and reboot it? i want to move the disc channel off my first page. eh, i can just as easily install gecko os from the homebrew browser, right?


    i would like a tutorial for inserting my sd card. im having a hard time. i fuckin have to jam the stupid card in the god damn slot. LOL, i figured it out. i was putting the card in the disc slot. just kidding you. [​IMG]
     
  5. kitt050383

    kitt050383 GBAtemp Advanced Fan

    Member
    648
    0
    Aug 11, 2008
    United States
    New Jersey
    I know right... lol...
    Once the tuts not on the first page anymore you know someones gonna ask the same question over again an swear that they searched everywhere... lol...

    -kitt050383
     
  6. SoulAnger

    SoulAnger MENUdo's Developer

    Member
    743
    12
    Jul 3, 2007
    Haha this is pretty weird but fun. [​IMG]
    Hey what would happen on the disc that slides to the channel's left side when you move it?
     
  7. EmperorOfCanada

    EmperorOfCanada GBAtemp Maniac

    Member
    1,479
    96
    Aug 4, 2008
    Canada
    Canada
  8. Dwight

    Dwight Gawb. Gawb Bluth.

    Member
    1,033
    0
    Aug 14, 2008
    United States
    Washington State
    Yeah that's what I want to know..
     
  9. Vidboy10
    OP

    Vidboy10 Tsardom

    Member
    2,617
    7
    Dec 15, 2008
    Canada
    Vancouver, B.C
    Nope i doesnt do anything it s just like any other channel [​IMG]
     
  10. Edgedancer

    Edgedancer Director of Moon based operations

    Member
    2,642
    37
    Oct 2, 2006
    Canberra
    To move it again, do you have to reload GeckoOS again.
     
  11. Vidboy10
    OP

    Vidboy10 Tsardom

    Member
    2,617
    7
    Dec 15, 2008
    Canada
    Vancouver, B.C
    yes just use the same method [​IMG]
     
  12. djdynamite123

    djdynamite123 Master Of Hardcore!

    Banned
    3,791
    1
    Sep 21, 2008
    Redcar, England UK
    At least the tut could help some, but we are seeing Tuts for everything, NOT ONLY will these people question it, asking with new threads they wont even search...
     
  13. afif95

    afif95 I own a bungalow on Mars, and booked 4 corner lots

    Member
    1,805
    1
    Nov 24, 2008
    Malaysia
    Malaysia!
    You should add that, if you can't move the channel (like me), you could by using Menu Rebooter.

    Wait, does this based off from MY topic? lol.
     
  14. innercy

    innercy GBAtemp Advanced Fan

    Member
    752
    131
    Oct 22, 2006
    afaik, we can move channel without rebooting from geckoos..
     
  15. afif95

    afif95 I own a bungalow on Mars, and booked 4 corner lots

    Member
    1,805
    1
    Nov 24, 2008
    Malaysia
    Malaysia!
    Disc Channel is locked. Try doing it without rebooting, then you'll be ashamed.
     
  16. kic883

    kic883 Newbie

    Newcomer
    1
    0
    Dec 11, 2008
    Hong Kong
    It works for me without touch any setting to "YES".
    3.2J, no starfall
     
  17. vegeta4ss

    vegeta4ss GBAtemp Regular

    Member
    141
    1
    Nov 16, 2008
    United States
    this didnt work for me. Rebooted with hooks, saw the green screen. Was pressing the buttons... i'm not sure where I did it wrong? Even used the same gecko version as you.

    Gecko just doesnt work right at all on my system. gives me "no dvd" errors when i try to launch games with it too.
     
  18. ComplicatioN

    ComplicatioN Broken Barriers

    Member
    844
    4
    Aug 23, 2008
    Thousand Sunny
    so many tuts :wtf:
     
  19. Quincy

    Quincy Your own personal guitarist :3

    Member
    1,436
    66
    Nov 13, 2008
    Netherlands
    Your house, robbing your stuff
    damn...

    I meann ok i wrote a guide that can actually help people but this?

    Most people knew this already,UNNESCESAIRY GUIDE!(LAWL)
     
  20. Snorlax

    Snorlax POSTMODERNISM

    Member
    588
    2
    Apr 26, 2008
    Australia
    No offence, but I can't stand reading any of your tutorials with all your 4th-grade-grammar. When you've perfected all your flaws, then you can start paying out on others. [​IMG]
    I for one, found his tutorial useful, so he did indeed help me. Thankyou Vidboy10.