XtenDS Creations Competition 2008

Discussion in 'User Submitted News' started by JPH, Apr 17, 2008.

Apr 17, 2008

XtenDS Creations Competition 2008 by JPH at 5:45 AM (2,184 Views / 0 Likes) 15 replies

  1. JPH
    OP

    Banned JPH Banned

    Joined:
    Jul 11, 2006
    Messages:
    6,892
    Country:
    United States
    XtenDS Creations Competition 2008

    [​IMG]

    Basically, a DS Homebrew-developing contest. You have to develop your game using their software, XtenDS.

    For more information, read about it here.

    Prizes aren't too grand, but it's not really about the prizes...is it?
     
  2. Urza

    Member Urza hi

    Joined:
    Jul 18, 2007
    Messages:
    6,493
    Country:
    United States
    Of course not.

    Its about providing mediocre incentive to try and convince people to make low-quality homebrew using poorly-made autocreation software.
     
  3. science

    Member science science rules

    Joined:
    Jun 9, 2006
    Messages:
    3,695
    Country:
    Canada
    Shit, I want that Playstation.
     
  4. PBC

    Member PBC What!? I can change this??

    Joined:
    Dec 3, 2006
    Messages:
    590
    Location:
    New York
    Country:
    United States
    I've tried to use this software before. It didn't work quite the way I was hoping it might. But that may be me on the failure side. I eventually got frusterated enough that I began working with the PALIB examples and tutorials instead...which is a great thing. So..in a round about way this program helped me with my homebrew experiments =X
     
  5. superrob

    Member superrob H4X H4X H4X!

    Joined:
    Apr 4, 2007
    Messages:
    2,465
    Location:
    GBATemp factory.
    Country:
    Denmark
    Rofl playstation 1 [​IMG]
     
  6. teonintyfive

    Member teonintyfive GBAtemp Advanced Fan

    Joined:
    Oct 20, 2006
    Messages:
    791
    Location:
    Greece, Somewhere in Macedonia
    Country:
    Greece
    2nd Prize) 1gb MicroSD Card

    6 euros lol
     
  7. superrob

    Member superrob H4X H4X H4X!

    Joined:
    Apr 4, 2007
    Messages:
    2,465
    Location:
    GBATemp factory.
    Country:
    Denmark
    You mean 6.5$ [​IMG]?
     
  8. Neko

    Member Neko Been a while.

    Joined:
    Dec 5, 2006
    Messages:
    799
    Location:
    #gbatemp.net
    Country:
    Germany
    LOL!
    They even charge you for this shit (5 Dollars ...) as you need to have the "pro" version. Just LOL.
     
  9. CockroachMan

    Member CockroachMan Scribbling around GBATemp's kitchen.

    Joined:
    Jan 14, 2006
    Messages:
    3,889
    Location:
    Brazil
    Country:
    Brazil
    FUCK YEAH! A BRAND NEW PLAYSTATION! [​IMG]

    I had never heard about this XtenDS thing before.. and wtf? They're charging for it! [​IMG]

    PAlib is free.. and it's already very good.. I'll pass..
     
  10. soliunasm

    Member soliunasm GBAtemp Fan

    Joined:
    Oct 9, 2007
    Messages:
    315
    Country:
    United States
    Edit: Excuse the idiocy.
     
  11. Prime

    Member Prime GBAtemp Psycho!

    Joined:
    Nov 7, 2007
    Messages:
    3,664
    Location:
    Under your bed
    Country:
    United Kingdom
    Prizes are awful. No one will make a effect to win those shit prizes.
     
  12. WB3000

    Member WB3000 GBAtemp Advanced Fan

    Joined:
    Apr 5, 2007
    Messages:
    668
    Country:
    United States
    A great way to get rid of old stuff, just put it up for prizes.
     
  13. gizmo_gal

    Member gizmo_gal QWEEN of the RadioActive Force!!!

    Joined:
    Apr 10, 2008
    Messages:
    1,171
    Location:
    1st dimension, Earth
    Country:
    United States
    Thats strange---I'd love to get a Playstation 1. or even a memory card. I'm broke and I like collecting [​IMG]

    I'm in. I'll see what I can do. I have the XtenDS program and I do have an ideal in mind. Count me in. I think this is a great idea! [​IMG]

    Thanks for starting this. Its an incentive to get people interested in GIVING back. Not just taking, taking, taking, taking all the time.

    Though I think that taking is great...meh, I'll go find some instructions for XtenDS now....
     
  14. shadow1w2

    Member shadow1w2 Still here.

    Joined:
    Mar 16, 2004
    Messages:
    1,518
    Location:
    CA
    Country:
    United States
    Screw that second prize, screw the playstaion....
    ITS RIIIIIDGE RACER!
    *cricket cricket*

    Seroiusly though, its only five bucks to register.
    Though its a real drag they lock out so much :/
    Still its got solid features.
    If you can get into its system, why not right?
    Not too great for an entry fee though, but lets not think of it that way.

    A homebrew dev compo is always a good thing.
    Cruddy prizes or not.

    Just wish they would allow non registerd entriants too, seems kinda unfair in a way.
    Though ya, just five bucks if ya actually like the thing, so not too bad at all.
     
  15. MagNetCZ

    Member MagNetCZ GBAtemp Fan

    Joined:
    Aug 4, 2007
    Messages:
    383
    Location:
    Prague
    Country:
    Czech Republic
    I don't like the fact you have to use their software [​IMG]
    Really dunno how many people will buy it just so they can win a PS1 or 1GB Micro.
     
  16. pilotwangs

    Member pilotwangs GBAtemp Maniac

    Joined:
    Jan 20, 2008
    Messages:
    1,025
    Country:
    United Kingdom
    It costs $5 to enter(to get the software) and the second prize is worth about $6,you may as well just buy one yourself.

    Had there been any enteries yet?
    I can't see any in the thread.
     

Share This Page