Computer switches on when I press "Space bar"

Discussion in 'Computer Software and Operating Systems' started by ShawnTRods, May 20, 2013.

  1. ShawnTRods
    OP

    ShawnTRods GBAtemp Psycho!

    Member
    7
    Mar 26, 2011
    United Kingdom
    Earth
    My computer switches on when I press the space bar. I thought it was the xbox 360 controller that switched the pc on lol.

    Google is giving me headache.. cant find many results thats helping me with this.

    How do I disable that? Whats the issue o.o

    If it helps, I have got an ASUS motherboard.
     
  2. JustChillin1414

    JustChillin1414 <3 Tiny Tina

    Member
    2
    Mar 27, 2009
    Canada
    BC
    Not sure, but I think there should be an option to disable keyboard wake in the bios.
     
  3. Originality

    Originality Chibi-neko

    Member
    8
    Apr 21, 2008
    London, UK
    It's usually caused either by not actually turning your computer off, but instead putting it to sleep/hibernate (i.e. putting the system in the wrong power state, which lets USB input wake it up). That or "Wake on USB/Keyboard" being enabled in BIOS.

    Rarely it can caused by a short circuit in the USB port sending a current to the power switch circuit (or something like that, I never did find out wtf was up with that motherboard).
     
  4. the_randomizer

    the_randomizer The Temp's official fox whisperer

    Member
    23
    GBAtemp Patron
    the_randomizer is a Patron of GBAtemp and is helping us stay independent!

    Our Patreon
    Apr 29, 2011
    United States
    Dr. Wahwee's castle
    Device Manager-> right click on HID Keyboard Device, Disable the checked box

    [​IMG]
     
    Originality, ShawnTRods and NahuelDS like this.
  5. ShawnTRods
    OP

    ShawnTRods GBAtemp Psycho!

    Member
    7
    Mar 26, 2011
    United Kingdom
    Earth
    dafuq.. it was simple as that? LOL
    it worked :)
    Kinda funny because I actually had the computer shut down, not in standby(sleep mode).
    thanks
     
    the_randomizer likes this.
  6. the_randomizer

    the_randomizer The Temp's official fox whisperer

    Member
    23
    GBAtemp Patron
    the_randomizer is a Patron of GBAtemp and is helping us stay independent!

    Our Patreon
    Apr 29, 2011
    United States
    Dr. Wahwee's castle

    Glad it worked for ya! :P

    Yeah, I had that issue on my desktop and wondered what the crap was making it kick on like that. My mouse was set to wake the computer up, so I disabled it. Now, I press some random key on the keyboard. :lol:
     
  7. Originality

    Originality Chibi-neko

    Member
    8
    Apr 21, 2008
    London, UK
    Hmm, I completely forgot windows has its own hooks in the power options. I feel old...
     
    Rydian likes this.
Loading...