Thor1981's latest activity

The news feed is currently empty.
General chit-chat
Help Users
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    I miss... well, a lot of things I guess.
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    I was so pissed cause the person I was living with bought a fancy new HDTV right when mine broke lol
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    I need at least 1 old TV in my future home. With RCA
    inputs
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    I don't even see them at goodwill that often anymore tbh
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    As for HD, well they're a dime a dozen still these days. Dunno what brand I'd go for though...
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    Really? :/
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    I think I oughta hang onto whatever one I see and really like.
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    Ones in my area no probably on Facebook marketplaces
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    I don't like the idea of running an adapter through an HDTV for old consoles. They kind of suck the times I dealt with them
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    Yeah, people still throw them out time to time.
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    Watch... future is gonna be full of people sellng vintage tvs for big money. lol
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    Depends of the tv my living room tv is like a 50" doesn't stretch but on my 65" it does I don't really mind it but black bars always annoy me
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    You need them to play games and watch movies in their proper formats. It isn't just a nostalgia thing. It's a quality thing.

    And yeah, black bars is yuck
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    Stretching the image doesn't really hurt quality too bad on my tvs
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    My eyes can practically feel it xD but not many people mind much. Persoanlly I think the digital conversion just looks too clean. Weird to say
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    Everything pre 2015 is just getting so good with emulation now days
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    And theirs like a rip of every media content you could pretty much think of
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    True- but I prefer the traditional hardware. They just plain work right... RetroArch and PPSSPP still aren't even perfect. Seems like all of the games I really wanna play have some hiccups still. Silent Hill Origins for instance still has that annoying flashlight bug
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    I prey steamdeck can emulate psp at max speed lol
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    Maybe true... but it gets choppy and in some cases they get converted and recompressed too many times.

    Even still, I insist there will always be a difference that matters
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    Guess digital has just sucked me in I'm more the type that collects hardware and want it all on that one device
    +1
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    SteamDeck :P it will probably play full speed for sure. My current Android plays them full speed and with tweaks and upscaling. The problems come with the emulation itself
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    I feel you
    Gift
  • SacredMilkOG @ SacredMilkOG:
    I want all the physical medias and hardwares... but want to also preserve them by using digital/emulation most of the time.
    Gift
  • KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie:
    Then again I buy the shit and hardly use them these days too many other services just work
    Gift
    KennieDaMeanie @ KennieDaMeanie: Then again I buy the shit and hardly use them these days too many other services just work