1. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    1175, shit mate, unlucky :c

    You'll have to RGH it before getting a Xkey.
     
    CL0UTM4N likes this.
  2. CL0UTM4N

    OP CL0UTM4N Member
    Newcomer

    Joined:
    Apr 27, 2020
    Messages:
    22
    Country:
    Australia
    Is there seriously no hacks that are easier then that for my xbox lol? Literally the only thing I've been able do with it is the custom hardrive hack :(
     
  3. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    Unfortunately not.

    Trading it in for a older model is your best chance.
     
    CL0UTM4N likes this.
  4. CL0UTM4N

    OP CL0UTM4N Member
    Newcomer

    Joined:
    Apr 27, 2020
    Messages:
    22
    Country:
    Australia
    Oh well thanks alot for your help, I guess I could try and find someone who does RGH, did you successfully do it first try? Maybe it's easier then I'm thinking lol
     
  5. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    Soldering isn't an issue for me haha.
    But yeh, using horrible unoptimized wiring on a first gen glitch chip.
    Me falcon instaboots to 1 cycle.
     
    CL0UTM4N likes this.
  6. CL0UTM4N

    OP CL0UTM4N Member
    Newcomer

    Joined:
    Apr 27, 2020
    Messages:
    22
    Country:
    Australia
    shit that would have been annoying haha, How'd you get so could at soldering?
     
  7. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    Nah at the time, RGH was just released.
    We didn't knew any optimal wire placement or tricks to make it more stable haha.

    If you want to build up soldering skills, I'd suggest taking an old radio apart and resoldering components or make a 3D LED christmas tree, Velleman sells DIY kits.
    Great way to learn soldering and practice your skills ;p
     
    SAXJONZ and CL0UTM4N like this.
  8. CL0UTM4N

    OP CL0UTM4N Member
    Newcomer

    Joined:
    Apr 27, 2020
    Messages:
    22
    Country:
    Australia
    Thanks heaps for everything, I might practice a bit tomorrow haha, have a good one mate ;)
     
  9. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    Any time mate, good luck with it!
    Soldering in a chip shouldn't be to hard to pull off ;p
     
    CL0UTM4N likes this.
  10. CL0UTM4N

    OP CL0UTM4N Member
    Newcomer

    Joined:
    Apr 27, 2020
    Messages:
    22
    Country:
    Australia
    Hey Mate just thought I'd give an update so my Xbox I ended up sending a way to get modded and is gonna come back next week so after that I'll be able to do pretty much anything except play backups on a DVD so I'll start flashing cfw to the dvd drive as well, not that I need to just want to do it for fun. Do you have any tutorials on flashing my DVD drive?
     
  11. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    You'll have to replace the drive PCB.
    It's really not worth doing tbf, unless you want to spend ~100 Dollarydoos on a antiquated way of loading backups.
     
  12. CL0UTM4N

    OP CL0UTM4N Member
    Newcomer

    Joined:
    Apr 27, 2020
    Messages:
    22
    Country:
    Australia
    Yeah na that's probably not the best haha
     
  13. SAXJONZ

    SAXJONZ Advanced Member
    Newcomer

    Joined:
    Mar 13, 2018
    Messages:
    54
    Country:
    United States
    There’s a guy I like Mario he has a ton of tutorials you can check out on YouTube. I used his tutorial to exploit my drive. I don’t know what his handle on here would be or even if he is on here or if it’s allowed for me to link him here.
    Peace


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  14. DinohScene

    DinohScene Feed Dino to the Sharks
    Moderator

    Joined:
    Oct 11, 2011
    Messages:
    20,402
    Country:
    Antarctica
    Written tutorials will always be better then videoguides.
    There's a variety of different drives out there and some have their own special way of dumping/flashing.

    Some drives simply can't be flashed and have to have their PCB replaced.
    Kinda defeating the purpose of RGHing it or defeating the flashed drive part, depending on how you look at it.
     
Draft saved Draft deleted
Loading...

Hide similar threads Similar threads with keywords - compatibility, x360key, 16D5S