wiimusic (jpn) semi-brick eu Wii... (engl. version)

Discussion in 'Wii - Hacking' started by Wiilhelm, Oct 26, 2008.

1. Wiilhelm
    OP

Newcomer Wiilhelm Newbie

Country:
    United States
    Dear Wiiplayers,

after installing the wiimusic disc from a jpn friend I have a shit japanese update on my Wii. I have European Wii with japanese firmware now, can get it to German again, but can't access the option menu (half-brick).
    Is there any way to get back to German/EU firmware w/o internet access? Or is there any actual game, which 100% upgrades? Do anybody know, which firmware is included in jpn Wiimusic? I have Wiikey and homechannel is still running (SD-card)!

Thanks a lot Wiilhelm

Hallo Wiiplayer,

hatte leider eine Begegnung der besonderen Art. Musste ja unbeding einmal eine japanische DVD von einem Freund ausprobieren, leider habe ich keine japanische sondern eine normale "deutsche" Konsole mit Wiikey und bevor ich mich versah, brannte mir das Wiimusic doch gleich eine japanische Firmware drauf, traute mich leide nicht einfach die Konsole auszuschalten, somit habe ich jetzt keinen Zugang mehr auf das Optionsmenu (der Internet Verbindungsfehler). Noch weiss ich welche Firmware jetzt drauf ist. Habe noch funktionierenden Homechannel etc., aber weiss nicht wie ich jetzt auf europäische Firmware upgraden soll ;-(
    Hat da vielleicht einer eine goldene Idee? Wie kann man so ein Upgrade in Zukunft verhindern? Welche aktuellen Programme machen ein aktuelles Upgrade oder brennen drüber?

Vielen Dank

Euer Wiilhelm

2. micster

Newcomer micster Newbie

Country:
    United Kingdom
    One thing you can do is wait for a European game to come out that has a higher firmware than the one on Wii Music. Disaster: Day of Crisis has 3.3E so you'll have to wait till something like Animal Crossing - But that will probably have 3.3U+ which currently blocks up installations on the homebrew channel etc

3. Wiilhelm
    OP

Newcomer Wiilhelm Newbie

Country:
    United States
    Thx,

has somebody tested the Wiimusic already? Which firmware does it burn on the Wii?
    Which game has an upgrader to 3.2e? Maybe I can try to use this?

Thanks

Wiilhelm

Share This Page