Thinking of selling my WiiU, does hacking make it worth more?

Discussion in 'Wii U - Homebrew' started by ElijahZAwesome, May 16, 2017.

?

Is this the right place for this?

  1. Yes

    11.5%
  2. No

    88.5%
  1. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    So I'm thinking of selling my wiiu for a switch, and I have the money to get the DS title to get cold boot hakchi. Should I get cold boot, then sell it? Is it worth more? Also, if so, how should I go about setting it up for sale, with my NNID and all?

    EDIT: btw I have two wiiu's so I can still participate in the homebrew scene
     
    Last edited by ElijahZAwesome, May 16, 2017


  2. comput3rus3r

    comput3rus3r GBAtemp Advanced Fan

    Member
    619
    192
    Aug 20, 2016
    United States
    don't sell it as that would be the same as throwing it away. If you want to throw it away just give it to me.
     
    lordelan and HitchensRIP like this.
  3. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    .... No? I want to sell it, and no, I'm. Not gonna do that.

    If your saying that in a sense that I could use homebrew later on, I have two wiiu's so that's not a problem
     
    TotalInsanity4 likes this.
  4. BullyWiiPlaza

    BullyWiiPlaza Nintendo Hacking <3

    Member
    1,746
    1,423
    Aug 2, 2014
    Germany
    Selling for more is like selling other people's work such as the iosuhax and Smea will off you for that :P
    Code:
    seriously though if you try to make money off this i will fucking end you
     
    Seliph likes this.
  5. noragrets

    noragrets Suspended

    Suspended
    227
    142
    May 5, 2017
    every wii can be modded on the latest firmware, so, is it worth more bc of that? definitely not
     
  6. DeslotlCL

    DeslotlCL GBAtemp's official dragon look-alike axolotl

    Member
    1,933
    2,134
    Oct 28, 2015
    Chile
    under your bed
    There are still lazy people that will buy stuff with the hacks ready to use because why the fuck no. So if he finds someone interested he can grab a little more of cash that he could use to buy an actual better console.
     
  7. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    i guess that kinda makes sense, I'm not selling his work I just thought maybe noobs would buy it because they don't know how to hack it :/
    See earlier statement.

    — Posts automatically merged - Please don't double post! —

    That's what I was going for, noobs/lazy people may like it I guess :/
     
  8. Cha0tic

    Cha0tic GBAtemp Fan

    Member
    477
    143
    Mar 14, 2013
    United States
    Depends on who you're selling it tbh someone will care and pay a bit extra but some won't give a damn
     
  9. Bug_Checker_

    Bug_Checker_ GBAtemp Advanced Fan

    Member
    950
    444
    Jun 10, 2006
    United States
    If you sell a (ColdBoot hacked) Wii U with legit DS titles on it tied to your account, you should list it as "100% Brick Ready" and add it to the Wii U RIP list cuz it will be a walking dead man.
     
    Last edited by Bug_Checker_, May 16, 2017 - Reason: added: (ColdBoot hacked)
  10. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    Well if that extra money makes up for the cost of the DS game why the fuck not
    That's their problem. Jk but I can warn the person of the risks and if they fuck it up its not my fault
     
  11. Cha0tic

    Cha0tic GBAtemp Fan

    Member
    477
    143
    Mar 14, 2013
    United States
    To sell it for extra you're going to have to make the person or people you trying to sell it to think that its worth the extra money.
     
  12. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    Fair enough, but I think some people are just so lazy they'll throw in an extra few dollars because they don't have to set it up

    Also for everyone else, what if I put dumps of some of my games on my SD for more money?

    Also can someone tell me how I would prepare it if I did sell it?
     
  13. pedro702

    pedro702 GBAtemp Guru

    Member
    6,599
    2,114
    Mar 3, 2014
    Portugal
    dumps on the sd? are you still using loadiine? lol
     
  14. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    No, dumps for WUP installer
     
  15. pedro702

    pedro702 GBAtemp Guru

    Member
    6,599
    2,114
    Mar 3, 2014
    Portugal
    lol you would make more money if you throwed in an hdd with games installed becuase everyone can easily get the titles to download and if they dont know how to download them they probably wont know how to use wupinstaller either.
     
  16. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    True, don't have an hdd tho, could I just install as many as I can to the system?
     
  17. pedro702

    pedro702 GBAtemp Guru

    Member
    6,599
    2,114
    Mar 3, 2014
    Portugal
    well that would be ok i guess, try to isntall small games becuase some games take almost all the system storage lol.
     
  18. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    Yeah lol. Regardless I'll want to sell it even if it makes a standard amount of money because I literally never use it

    Also again can someone tell me how I set it up for sale? I hear that you'll brick if you remove the NNID, is there a way to block access for them and create a new user, but the DS game is still usable?
     
  19. noragrets

    noragrets Suspended

    Suspended
    227
    142
    May 5, 2017
    the game is attached to the account you bought it with, if you delete the account you lose access to the game
     
  20. ElijahZAwesome
    OP

    ElijahZAwesome GBATemp's official... uh... uhhhhhhhhhhhh

    Member
    674
    306
    Jul 12, 2016
    United States
    Narnia
    Yeah but could I make a new account for the person I sell it to, then lock my account with parental controls or something?