The Toki Tori Two Tribes Tribute

Discussion in 'Wii - Console and Game Discussions' started by berlinka, Jun 4, 2008.

  1. berlinka
    OP

    berlinka You have sustained a lethal injury.

    Member
    3,147
    3
    Jul 31, 2003
    Netherlands
    Harderwijk, Netherlands
    Yep! IGN gave this fun little Wiiware gem a 8.0 (impressive). I think it's very cool, because I come from a very tiny country called 'The Netherlands'. Don't know if you heard of it....and I live in a insignificant little town called Harderwijk. Up until now the only noteworthy thing Harderwijk had was the Dolfinarium, a sea life theme park.

    But now we also have Two Tribes (http://games.ign.com/objects/027/027563.html), a game developer who made several handheld games for mobile phones, GBA and NDS (Garfield anyone?). And now they managed to make their way onto the Wii with the Wiiware title Toki Tori!

    I feel very proud that they not only do games for our beloved Nintendo but even manage to produce some good quality stuff. And when I come from work I always drive past their office, and I see all the wizkids sitting their, knowing they produce this stuff.

    Anyway I think it's kinda cool that they get an 8.0 review on a famous site like IGN! Way to go lads!

    Hooray for TWO TRIBES!!!!

    PS: I'm probably also one of the few who knows this: When you've played Toki Tori you maybe noticed the little postcard you get on the Wii Message board. On it they scribbled something in dutch and says something like "Groetjes uit H....", which means "Greetings from H..." and the H-word has a stamp over it. Off course I know that they wrote "Greetings from Harderwijk"!! Cause that's where they come from. Yay for me for discovering that [​IMG]
     
  2. Hadrian

    Hadrian Better than Craigslist

    Former Staff
    16,979
    3,098
    Oct 12, 2004
    The GBC version is still played a lot by me and my Mrs. Two Tribes have said that they want to make a sequel to it too.
     
  3. Eternal Myst

    Eternal Myst Back from the Myst.

    Member
    1,634
    6
    May 2, 2008
    United States
    I have a bomb alallalallala
    I still did not give this game a try.
    What is it about?Is it available for NTSC-U Wii's.
     
  4. berlinka
    OP

    berlinka You have sustained a lethal injury.

    Member
    3,147
    3
    Jul 31, 2003
    Netherlands
    Harderwijk, Netherlands
    It's very fun. Collect eggs in a "Mario vs Donkey Kong" style game. It's a sort of puzzle-platformer with a New Zealand Story-esque budgie.
     
  5. osirisFIVE

    osirisFIVE GBAtemp Fan

    Member
    338
    0
    Sep 11, 2007
    Senegal
    Singapore
    What's up with the game? I was scrolling around Nintendo Channel and it kinda looked like some weird puzzle thingy. Kinda weird if you ask me.
     
  6. berlinka
    OP

    berlinka You have sustained a lethal injury.

    Member
    3,147
    3
    Jul 31, 2003
    Netherlands
    Harderwijk, Netherlands
    What's weird about it? Never played Lemmings or Mario vs DK before? So Puzzle thingy? yes. Weird? nah...

    Check out the review on IGN: http://wii.ign.com/articles/878/878347p1.html
     
  7. King Zargo

    King Zargo I'm a Star

    Member
    1,188
    34
    Aug 29, 2007
    Netherlands
    The Netherlands
    Read the credits of the game its funny. Special thanks to South Park characters and Pizza di Mama.
     
  8. osirisFIVE

    osirisFIVE GBAtemp Fan

    Member
    338
    0
    Sep 11, 2007
    Senegal
    Singapore
    Haha, wow... Lemmings. Now that's some ancient shit.
    Good references, I remember playing the new Mario vs. DK on the DS.

    Never really liked both games though, or this 'Puzzle-Platformer' genre, so I guess I won't be getting it.
    Thanks anyway.
     
  9. Trolly

    Trolly GBAtemp Advanced Maniac

    Member
    1,720
    0
    Sep 14, 2007
    Behind you! I know you looked!
    This is a pretty decent game, and the puzzles can sometimes be very taxing. Well worth checking out for those who haven't.
     
  10. Eternal Myst

    Eternal Myst Back from the Myst.

    Member
    1,634
    6
    May 2, 2008
    United States
    I have a bomb alallalallala
    Hell Yeah.
    Just started playing the game it is amazing.