Hacking Slim on 3.41, does it need 3.55 for rebug/retroarch/movian?

_justin_

Member
OP
Newcomer
Joined
Aug 22, 2016
Messages
5
Trophies
0
Age
43
XP
57
Country
hey guys,

sorry for the total noob question

my ps3 slim is on OFW 3.41 and all i want to do is use retroarch and possibly movian
- i don't use PSN so am not concerned about online access

questions:
1. do i need to upgrade to 3.55 OFW?
-- there seems to be contention over this
--- says no: https://gbatemp.net/threads/how-to-install-the-latest-rebug-cfw.347855/page-3#post-4771348
--- says yes: https://gbatemp.net/threads/answers-to-the-most-asked-questions-on-ps3-jail-breaking.369241/#Z3

2. is rebug the best option for cfw in this case?

thanks so much for the great site and any help is GREATLY appreciated!!!

cheers

justin
 
Last edited by _justin_,

Zero72463

Well-Known Member
Member
Joined
Jun 27, 2016
Messages
1,383
Trophies
0
XP
1,496
Country
United States
Install a CFW for 3.55 then you can install Debug Menu's then switch to Rebug. Search what I mean up. I can't tell you it all here.
 

_justin_

Member
OP
Newcomer
Joined
Aug 22, 2016
Messages
5
Trophies
0
Age
43
XP
57
Country
thanks Zero72463 !! , so i can install a 3.55 CFW straight over OFW 3.41

really appreciate the help
 

_justin_

Member
OP
Newcomer
Joined
Aug 22, 2016
Messages
5
Trophies
0
Age
43
XP
57
Country
thanks Zero72463 !

if anyone else has any suggestions or comments please feel free to add to the discussion
 

Zero72463

Well-Known Member
Member
Joined
Jun 27, 2016
Messages
1,383
Trophies
0
XP
1,496
Country
United States
lol, you know he could install rebug 4.80 right of his 3.41 console?

lol he needs to get QA Flag (Debug menu). Without that he would be very limited to the features on his 4.80 console. What @VashTS is saying is the safer method. If you wanna be an idiot and risk not having Debug go ahead. It's better to be on 3.55 OFW before going anywhere else. So that all the hard work can be done earlier and then you can enjoy your latest/spoofed cfw later!:)
 
Last edited by Zero72463,
Joined
Sep 17, 2009
Messages
2,448
Trophies
2
XP
3,390
Country
United States
id go to 3.55 OFW, then rebug 3.55, enable the QA flag using rebugs tool, then latest rebug.
This is the method I did for my PS3, and is probably the safest. Thankfully the PS3 installs FWs pretty quickly, so the extra 30 minutes or so for safety is totally worth it. Also, you can install any version CFW over another CFW, whether the FW version is higher or lower, so if you find you don't like Rebug for some reason, you can always install Rogero, Habib, etc. over top of it without concern. Some would suggest setting QA flag before installing any new CFW, but I don't really feel this is necessary, especially if you are making NAND/NOR backups like you should be.
 

Zero72463

Well-Known Member
Member
Joined
Jun 27, 2016
Messages
1,383
Trophies
0
XP
1,496
Country
United States
This is the method I did for my PS3, and is probably the safest. Thankfully the PS3 installs FWs pretty quickly, so the extra 30 minutes or so for safety is totally worth it. Also, you can install any version CFW over another CFW, whether the FW version is higher or lower, so if you find you don't like Rebug for some reason, you can always install Rogero, Habib, etc. over top of it without concern. Some would suggest setting QA flag before installing any new CFW, but I don't really feel this is necessary, especially if you are making NAND/NOR backups like you should be.

I ninja'd you ho (jk).
Yeah the longest way is always the safest way.
 

_justin_

Member
OP
Newcomer
Joined
Aug 22, 2016
Messages
5
Trophies
0
Age
43
XP
57
Country
thanks all - i install latest rebug 4.81 straight over OWF 3.41 and it worked prefectly - have now enabled the qa flag
- didnt upgrade to OFW 3.55

thanks for everyone advise
 

You may also like...

General chit-chat
Help Users
  • FAST6191 @ FAST6191:
    In which case find either the website or suitable download section and hopefully it is there
  • FAST6191 @ FAST6191:
    *website for the flash cart in question
  • Maq47 @ Maq47:
    Soooo, uhhhh, how do I post a meme to /memes/ now? I don't see an option now...
  • Maq47 @ Maq47:
    Figured it out... Man, that is convoluted.
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Kernel for the DS is loaded from the carts kinda lol
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Well some carts
  • K3N1 @ K3N1:
    My poop had kernals
  • Veho @ Veho:
    Why do people eat corn so much when it's indigestible?
  • K3N1 @ K3N1:
    We like to get Corny
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    It's delicious lol
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Yeah that one eehhh probably a no from me lol
  • Veho @ Veho:
    I thought it would be made with white corn, not white sauce and boring old yellow corn. Meh.
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Yeah not gonna lie it doesn't sound good lol
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Like maybe a biscuit crust with sausage gravy
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    That sounds good to me
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Psi is getting old only had sex like 4 times this weekend lol
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Although my muscles are not as sore...
  • K3N1 @ K3N1:
    You could probably easily substitute yellow for white corn
  • K3N1 @ K3N1:
    But that's judgemental:teach:
  • Psionic Roshambo @ Psionic Roshambo:
    Lol racist
  • sombrerosonic @ sombrerosonic:
    holy fuck my internet is slow
  • K3N1 @ K3N1:
    Stop stealing the neighbors wifi
    +1
  • sombrerosonic @ sombrerosonic:
    I only do that when im downloading shows, better them than me
    +1
    AncientBoi @ AncientBoi: :O