Retroarch Nightlies don't works anymore since 29th Aug. Here the last working version.

Discussion in 'Wii - Emulation and Homebrew' started by soniccomcisbr, Sep 21, 2016.

1. soniccomcisbr
    OP

soniccomcisbr GBAtemp Fan

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil

2. cebolleto

cebolleto GBAtemp Regular

Member
    148
    206
    Mar 5, 2010
    Just downloaded the latest nightly and is working

3. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    I will try it now

4. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    Stills not working on my wii

5. cebolleto

Member
    148
    206
    Mar 5, 2010
    Hace you deleted all your config files? (The folder retroarch in the root of your sd card)

6. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    Yes. I deleted it and Im still receiving the black screen of death when i try to execute any of the cores

7. cebolleto

Member
    148
    206
    Mar 5, 2010
    Have you deleted it both on your USB and SD? (it happened to me once that I deleted the content on my HDD but retroarch was still reading everything from the internal SD)

8. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    I will try to run it from my sd later.

9. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    Well, tested everything on the todays nightly release. Nothing works. Always I receive a black screen of death

10. spielvan

spielvan Member

Newcomer
    12
    1
    Oct 10, 2016
    Brazil
    Estou usando a versão esta que tu disponibilizou mano, mas tem jogos da sega, konami pelo core do mame que ficam com as letras distorcidas, ai contigo também acontece isto? os últimos retroarch fim de setembro em diante da tela preta e não abre.

I am using the version that you provided this brother, but has sega games, konami the core mame staying with distorted letters, there you also happens this? the last retroarch end of September on the black screen and does not open.

11. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    yes, many games are not perfect.

spielvan likes this.
  12. spielvan

spielvan Member

Newcomer
    12
    1
    Oct 10, 2016
    Brazil
    Que pena mano, por que sega e Data East ainda são o calcanhar de aquiles do FBA do retroarch, apesar que muitos jogos rodam perfeitos só que lentos caso do maravilhoso jogo Cotton, existe alguma forma de colocar mais velocidade em alguns jogos do FBA do retroarch tipo Speed Hacks? Tu conseguiu salvar as configurações por core e por game? mas acho que logo vamos ter um Retroarch muito melhor para o wii.

What mano sentence for mowing and Data East are still the Achilles heel retroarch FBA, although many games run perfect so that slow if the wonderful game Cotton, is there any way to put more speed in some FBA games retroarch type Speed Hacks? You could save the settings for core and game? but I think that soon we will have a much better Retroarch for Wii.

13. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    Remember to test the games on sdlmame port for wii too.
    Also, don't forget the arcade games realeased on Japanese virtual console and, for data east games, remember that we have an official collection of arcades for wii.
    And don't forget that we have arcade ports on consoles like pc engine, playstation1 and super nes, where you can play Cotton on Wii.

I never heard about speedhacks on final burn, but dont forget to try the bootlag versions. For exemple Toki/Juju works very well on final burn if you use the bootlag version

Last edited by soniccomcisbr, Oct 10, 2016
    spielvan likes this.
  14. spielvan

spielvan Member

Newcomer
    12
    1
    Oct 10, 2016
    Brazil
    Obrigado mano pelas explicações, quanto a psx eu jogo pelo ps2 via rede smb com o notbook, tenho um fat 39001 com FMCB 1.95, OPL ultimo e POpstarter, tenho um android tv box MX3-G que uso o retroarch 1.3.6 nele, tenho a data east colection para wii mas se não me engano não suporta controle gc e somente classic controler, VC arcade instalei todos os usa, não cheguei a instalar wad japonesa com medo de brickar o wii mesmo tendo o prii loader instalado, jogos como TKOF e outros do Neo Geo tenho pelo ps2 e pelo android box, hhehehe sou um pouco chato em querer explorar o wii ao máximo, não cheguei a testar as versões bootlag, muito boa ideia.

Quanto ao hack eu tinha visto no Mame4all do android esta opção de acelerar a velocidade, uma especia de overclock e quanto ao SDLMAME estou usando a versão MAME Wii v1.1rc de 09.05.2016, mas em alguns jogos a imagem fica piscando e a parte superior fica tremendo devido a falta do V-sync, mas creio que em uma versão futura isto esteja resolvido, e obrigado pelo pack do retroarch 1.3.6 mano passei ele para vários amigos que estão em testes também, quanto mais gente testando melhor.

Thanks bro for explanations, as I psx game for ps2 via smb network with notbook, have a fat 39001 with FMCB 1.95, last OPL and POpstarter, I have an android tv box MX3-G that use retroarch 1.3.6 on it, I the date east colection for wii but if I mistake not support gc control and only classic controler, VC arcade installed all uses, did not get to install Japanese wad afraid bricked wii even though the prii loader installed, games like TKOF and other Neo Geo have the ps2 and the android box, hhehehe'm a bit boring in wanting to explore wii the most, did not get to test the bootlag versions, very good idea.

As for the hack I had seen in Mame4all android this option to speed up the speed, especia overclocking and how to SDLMAME am using MAME Wii v1.1rc version 5.9.2016, but in some games the image flickers and the top it is tremendous due to lack of V-sync, but I believe in a future version this is resolved, and thank you for pack retroarch 1.3.6 brother passed it to several friends who are also testing, as more people testing better.

Last edited by spielvan, Oct 10, 2016
  15. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    I'm playing some PS1 game via wii with "WIISXR", including cotton.
    You can use any controller DataEast Arcade Collection, as you can see on the box (I am using an arcade controller):

spielvan likes this.
  16. spielvan

spielvan Member

Newcomer
    12
    1
    Oct 10, 2016
    Brazil
    Ai sim mais uma coletânea para eu jogar com o meu Kade direto nas portas GC do wii.

Oh but more a collection for me to play with my direct Kade in GC doors wii.

17. soniccomcisbr
    OP

Member
    329
    63
    Jul 27, 2014
    Brazil
    Fortaleza, Brazil
    I don't had the Kad but I have many adapters here for older controllers XD

Last edited by soniccomcisbr, Oct 10, 2016
    spielvan likes this.
  18. Linkuei

Linkuei Advanced Member

Newcomer
    67
    18
    Mar 7, 2016
    Argentina
    I have this same problem and even deleting the config files, i still got a black screen...

19. jwitz

jwitz GBAtemp Regular

Member
    174
    10
    Jun 16, 2014
    Is there a retro arch version that lets you save the resolution yet?

20. migles

migles Mei the sexiest bae

Member
    GBAtemp Patron
    migles is a Patron of GBAtemp and is helping us stay independent!

Our Patreon
    6,797
    4,558
    Sep 19, 2013
    Saint Kitts and Nevis
    my dad works for nintendo.
    that's an handull of adapters
    GC to (RJ45?)
    serial to PS2..

i got one of theese

from another brand, very similair to that one, it seems to work fine!