Kanye West - 808s & Heartbreak

Discussion in 'General Off-Topic Chat' started by Calafas, Nov 24, 2008.

  1. Calafas
    OP

    Calafas GBAtemp Fan

    Member
    341
    1
    Mar 29, 2008
    England
    So, i'm not into most rap, but i've been a fan of Kanye West for a long time. So, I got his new album earlier, and was surprised to find a totally different music style than his previous work. The new album is less 'rap' and a lot slower, easy going (which im not complaining about). Some of my friends weren't too happy about it, but I think his voice is great for this new style of music too.

    Any thoughts on his new album?
     
  2. jaxxster

    jaxxster The Heretic

    Member
    2,423
    0
    Oct 31, 2006
    South East London
    i was going to grab it but then i heard ALOT of people say its shit. Plus kanye west is the biggest dickhead ever. He cant even rap, just decides to repeat the same thing over and over and over again.
     
  3. Orangegamer

    Orangegamer GBAtemp Fan

    Member
    386
    0
    Apr 20, 2008
    B.....you don't wanna know
    well i guess u don't know good music
    im guessing u listen to rock or techno or something in that genre
    (To Calafas)
    i heard it too
    the first single was Love Lcokdown(wicked song)
    then it was Amazing Ft. Young Jeezy(also a WICKED SONG)
    then the whole album came out
    out a score of 1-10
    i will give a 9.6
     
  4. Hadrian

    Hadrian Better than Craigslist

    Former Staff
    16,979
    3,098
    Oct 12, 2004
    His first album was brilliant and then the next was ok and the one after was meh and this one...pretty bad.

    Not really into rap nowadays, it was a lot better in the 90's.
     
  5. nicky041192

    nicky041192 GBAtemp Maniac

    Member
    1,433
    0
    Mar 9, 2008
    UK
    his best album was graduation. his new album is alright. not his best. is their a clean and a explicit version of the album? i dont hear many explicit stuff in the album i 'bought'.
     
  6. Orangegamer

    Orangegamer GBAtemp Fan

    Member
    386
    0
    Apr 20, 2008
    B.....you don't wanna know
    lol
    on Hardrian comments
    (To nicky041192)
    yeah i know
    but this album was really good
    this is my opinion
    and yes there was a explicit version AND clean version?
     
  7. Law

    Law rip ninjacat that zarcon made me

    Member
    4,132
    217
    Aug 14, 2007
    ‭jerkland
    Didn't he take a huge dump on Harder Better Faster Stronger?

    Can't say I'm a fan.
     
  8. Banger

    Banger Me > | | < You ..Wanna Line dance?

    Member
    1,783
    4
    Oct 31, 2007
    United States
    Kanye West is a moron and because of this I can never listen to his music.
     
  9. Orangegamer

    Orangegamer GBAtemp Fan

    Member
    386
    0
    Apr 20, 2008
    B.....you don't wanna know
    LOL
     
  10. Orangegamer

    Orangegamer GBAtemp Fan

    Member
    386
    0
    Apr 20, 2008
    B.....you don't wanna know
    sorry for double post
    there is a picture of him
    but he looks like a nerd
    lol
    not trying to be mean
    ok
    i just found this picture right now
    and ive never seen this picture
    [​IMG]
     
  11. nicky041192

    nicky041192 GBAtemp Maniac

    Member
    1,433
    0
    Mar 9, 2008
    UK
    what songs are meant to contain explicit content?
     
  12. Law

    Law rip ninjacat that zarcon made me

    Member
    4,132
    217
    Aug 14, 2007
    ‭jerkland
    The ones where he's singing 'bout bitches 'n' crime, dawg.
     
  13. nicky041192

    nicky041192 GBAtemp Maniac

    Member
    1,433
    0
    Mar 9, 2008
    UK
    i mean in his new album. none of them are about gangster. just love and hate.
     
  14. War

    War Take it easy~

    Member
    5,409
    8
    Oct 26, 2007
    California
    I don't really like rap either, but I thought Graduation was really good. It's one of the only CDs where I like more than 3-5 songs. I'll download this newest one later today and check it out.
     
  15. science

    science science rules

    Member
    3,697
    114
    Jun 9, 2006
    Canada
    I still haven't picked his new one up... maybe I'll do that right now
     
  16. Orangegamer

    Orangegamer GBAtemp Fan

    Member
    386
    0
    Apr 20, 2008
    B.....you don't wanna know
    u should
    listen to "Amazing", "Coldest Winter","Heartless", "Love Lockdown" and "Say you Will"
    Best songs in the Album(my opinion)
    sorry for alot of songs
    but those are the songs i like out of that album
     
  17. nicky041192

    nicky041192 GBAtemp Maniac

    Member
    1,433
    0
    Mar 9, 2008
    UK
    yea there brilliant. i like them all.
     
  18. Calafas
    OP

    Calafas GBAtemp Fan

    Member
    341
    1
    Mar 29, 2008
    England
    There was a huge debate about this, the only censored bit is in track ten at about 3 mins, and I think it was concluded there is no 'explicit' version, as thats the only word in the whole album censored out.

    Also note : I wouldnt exactly call this album 'rap', it's different from his other stuff.


    And yes, he's a complete moron, doesnt stop his music being good, eh.
     
  19. Lazycus

    Lazycus Rotten

    Member
    871
    2
    Jul 22, 2006
    United States
    Kanye is the best ever, just ask Kanye. What?, You didn't ask him? Don't worry, he'll tell you anyway. Best at what? Everything according to Kanye.

    One of the most over-rated musical "artists" ever. MTV, BET, etc. keep him on all the time and he sells tons of albums so I must be the one wrong about his talent - or the one who never has believed the hype since he sucked Jay-Z "through the wire". Too bad 50-cent or Jamie Foxx or Beanie Siegel never shot him. Sure, all those disputes were fake but a shooting would have really made them believeable.

    What was the original question? Oh yeah, his latest turd smells worse than the rest.

    And don't forget: "George Bush doesn't care about black people."