i was gonna get a wii today

Discussion in 'Wii - Console and Game Discussions' started by iamwhoiam, May 4, 2007.

May 4, 2007

i was gonna get a wii today by iamwhoiam at 11:25 PM (1,295 Views / 0 Likes) 15 replies

  1. iamwhoiam
    OP

    Member iamwhoiam Honorary R4 Fanboy

    Joined:
    Dec 27, 2006
    Messages:
    1,201
    Location:
    Hull/Manchester, UK
    Country:
    United Kingdom
    I didn't because the controller's are too expensive. Kitting out a wii with 3xControllers+Nunchucks = 3 x £30+15 = £135 just for controllers. A bit of a joke really isn't it? Also I can't find anywhere which sells one with vouchers/discounts... can anyone recommend any UK sites?
     
  2. spokenrope

    Member spokenrope c7

    Joined:
    May 26, 2006
    Messages:
    689
    Country:
    United States
    Make your friends buy their own controllers.
     
  3. adgloride

    Member adgloride Its A Wii Wario

    Joined:
    Apr 2, 2003
    Messages:
    2,261
    Country:
    United Kingdom
    You could get wiiplay. I only got an additional wiimote with wiiplay. Can't see the point of buying Nunchucks when not many 2 player games use them.
     
  4. .TakaM

    Member .TakaM .II

    Joined:
    Oct 8, 2004
    Messages:
    3,525
    Country:
    New Zealand
    expensive? yeah
    a joke? sadly, no

    realistically, the controllers are fairly advanced pieces of technology.. so a higher price is expected at the moment
    and just take solace in the fact there aren't many great multi player games on the wii yet, you can easily get by for a while with just one remote and nunchuck
     
  5. spokenrope

    Member spokenrope c7

    Joined:
    May 26, 2006
    Messages:
    689
    Country:
    United States
    Especially since I bet he's not going to be spending much money on games. [​IMG]
     
  6. Harsky

    Member Harsky Madmin

    Joined:
    Aug 2, 2004
    Messages:
    5,263
    Country:
    United Kingdom
    I really wonder how long before 3rd party Wii controllers start appearing.
     
  7. 1337Nemo

    Member 1337Nemo GBAtemp Regular

    Joined:
    Apr 13, 2007
    Messages:
    250
    Country:
    Germany
    thats it. I only bought one extra wiimote (with wiiplay) and the nunchuck (20€) for my girl friend. A friend of mine has a wii without any extra controllers, so he can bring his one and we can play with 3 people. If someone wants to join, he has to get a wii, or at least a controller [​IMG]
     
  8. iamwhoiam
    OP

    Member iamwhoiam Honorary R4 Fanboy

    Joined:
    Dec 27, 2006
    Messages:
    1,201
    Location:
    Hull/Manchester, UK
    Country:
    United Kingdom
    Yeah, one of my housemates said he'll chip in for one. But that still only leaves 2 controllers + nunchucks.. Do I really need 2 more to make 4? I'm gonna get the Wii for comedy drunken timess, rather than serious solo gameplay (zelda being the exception) but if there aren't many 4 player games....
     
  9. thomaspajamas

    Member thomaspajamas GBAtemp Regular

    Joined:
    Nov 5, 2006
    Messages:
    180
    Country:
    United States
    Yeah you really dont need many controllers right now. I mean maybe one extra and an extra nunchuck, but thats it. One of the best multiplayer games out so far can be played with only one remote anyway (WarioWare)

    EDIT: Plus if you wait a REALLY long time, eventually you'll probably be able to buy them in different colors [​IMG]
     
  10. pikachucrackpipe

    Member pikachucrackpipe President

    Joined:
    Sep 6, 2003
    Messages:
    2,189
    Location:
    USA
    Country:
    United States
    wiiplay is the worst game ever
     
  11. AeroScap

    Member AeroScap GBAtemp Regular

    Joined:
    Apr 7, 2006
    Messages:
    199
    Location:
    Oxford
    Country:
    United Kingdom
    WTF Billards!! FTW! that and the air hockey game! and the TANKS GAME!!!
     
  12. kristijan08

    Member kristijan08 GBAtemp Fan

    Joined:
    Jan 17, 2007
    Messages:
    373
    Location:
    Australia
    Country:
    Australia
    yeah that hockey game is the awesome when you're intoxicated!!! ive always traditionally bought controllers for my friends, but i think after the wii they're on their own, they wanna play they gotta buy!!!
     
  13. cabby3

    Newcomer cabby3 Member

    Joined:
    Oct 25, 2006
    Messages:
    40
    Country:
    I think the best game on Wiiplay is the Tank game..everyone thats played it so far has been hooked.

    Kinda pointless now but I have 4 wiimotes and 4 nunchuks already.
    I wonder if Mario Party even uses the nunchuk...

    I wish the BigN would stop delaying games...
     
  14. Gifted1

    Member Gifted1 GBAtemp Fan

    Joined:
    Jul 26, 2006
    Messages:
    488
    Country:
    United States
    I'm going to get my Wii this weekend and i was wondering if I should get an extra controler for my brother. I plan on getting Zelda and Paper Mario for now. Does Zelda or Paper Mario have 2 player and if so, will it used the nunchuck?
     
  15. Smack

    Member Smack GBAtemp Regular

    Joined:
    Jun 13, 2006
    Messages:
    263
    Location:
    Vancouver, BC
    Country:
    Canada
    Get an extra controller for sure so you can play 2 player Wii sports. 2-4 player tennis is great fun. Pick up an extra nunchuck if you wanna do 2 player boxing. The nunchuck is not used by many multiplayer games thus far but having a second on hand should prove useful down the road.

    Zelda and Super Paper Mario are 1 player games and only Zelda uses the nunchuck.
     
  16. Gifted1

    Member Gifted1 GBAtemp Fan

    Joined:
    Jul 26, 2006
    Messages:
    488
    Country:
    United States
    Ok thank you.
     

Share This Page