Dealing with Wii ISOs via mac OSX (Leopard)

Discussion in 'Wii - Hacking' started by finkel98, Nov 11, 2008.

  1. finkel98
    OP

    finkel98 Member

    Newcomer
    25
    0
    Mar 15, 2008
    United States
    I have an intel-based macbook (OSX Leopard). Was wondering if using the disk utility to burn my ISO onto a DVD-R is working for other folks. I keep having issues with my DVDs and was wondering if that's the issue.

    Other mac owners - what do you use to get your backup running?

    Also - is there a simple way to patch the ISO on a mac (as right now i have the .exe file and need to do it on the windows side of my mac).

    thx for ur help!
     
  2. Damian1221

    Damian1221 Member

    Newcomer
    49
    0
    Sep 29, 2008
    United States
    disk utility works fine for me on my macbook with superdrive and there is an ISO patcher for osx (think it's in the .1 loader thread) but it runs through terminal so no GUI and 2 games that I patched with it couldn't be recognized but others worked fine. You could try it maybe it will work for you but if not just use paralells or bootcamp, that or use the .3 loader which ISOs don't need to be patched for :-p
     
  3. 20clarky08

    20clarky08 Official Wii Freak

    Member
    844
    1
    Oct 29, 2008
    ScouseLand
    leave Steve Jobs' darkside and come into the freeworld

    Linux 4 life [​IMG]
     
  4. KIT786

    KIT786 Member

    Newcomer
    46
    9
    Nov 2, 2008
    Disk Utillity also worked fine for me. If by 'ISO pacther' you mean something to change the region of the iso, try WiiJunkies as that worked fine for me.
     
  5. 666

    666 Advanced Member

    Newcomer
    57
    0
    Jul 18, 2006
    +1 for Disk Utility.
     
  6. kj4860

    kj4860 Member

    Newcomer
    28
    0
    Oct 29, 2008
    United States
    Toast Titanium [​IMG]


    I know...total overkill.
    But hey, atleast i'm not a ISO loader [​IMG] [​IMG]
     
  7. bubbatub

    bubbatub Newbie

    Newcomer
    8
    0
    Jan 30, 2008
    United States
    I use Burn for ISOs, and Parallels w/ XP for any windows programs & converters.
     
  8. TheNewFlesh

    TheNewFlesh Newbie

    Newcomer
    5
    0
    Apr 13, 2008
    Canada
    Another vote for Disk Utility
     
  9. Jm9760

    Jm9760 GBAtemp Regular

    Member
    228
    0
    May 20, 2008
    United States
    You're so confused.
     
  10. 20clarky08

    20clarky08 Official Wii Freak

    Member
    844
    1
    Oct 29, 2008
    ScouseLand
    no ur just another damn apple fanboy

    go jailbreak ur iShite.
     
  11. Jm9760

    Jm9760 GBAtemp Regular

    Member
    228
    0
    May 20, 2008
    United States
    No, I am just smart enough to choose an operating system that actually works how it's intended to. Getting anything to work on Linux is a humungous ordeal. I'd rather pay for something and have it work well than get something for free that barely works at all. (and yes I have used linux many times, even the most user-friendly versions like Ubuntu, and none of them compare with Mac, or even Windows for that matter)
     
  12. 20clarky08

    20clarky08 Official Wii Freak

    Member
    844
    1
    Oct 29, 2008
    ScouseLand
    u poor poor retarded man...lol

    do you think its possibl u just cant handle it?? lol

    Code:
    umount /dev/sda1
    mkfs -t ext3 /dev/sda1
    try that with a livecd of backtrack3 or something a lil more hardcore...works alot better mate

    haha W1nd0z3 over linux lmaooo no thanks i really dont like the thought of mr.gates selling everysite i visit to alexa.com
     
  13. Midna

    Midna Banned

    Banned
    3,336
    839
    Apr 13, 2008
    Albania
    Oh, Just shut your big mouth, Mr. I joined 13 days ago.

    But on the other hand, linux does top W1nd0z3.
     
  14. 20clarky08

    20clarky08 Official Wii Freak

    Member
    844
    1
    Oct 29, 2008
    ScouseLand
    wooooahhhh midna...the dude started it with the fanboyness

    and err excuse me...you have a right to tell me 2 shut up why?? lol

    first canadian i met who wasnt a pacifist, GO U
     
  15. rhyguy

    rhyguy GBAtemp Maniac

    Member
    1,377
    0
    Jul 21, 2007
    Melbourne
    You started it when you said to switch to linux

    as for burning isos, i just use diskutility, as toast doesnt seem to want to burn things it cant mount
     
  16. 20clarky08

    20clarky08 Official Wii Freak

    Member
    844
    1
    Oct 29, 2008
    ScouseLand
    yer i said switch to linux..which is basically advice lol and if you wanna be picky you could call OSX a decendant of linux if you really wanna split hairs man lol